Το «ζέσταμα» τελείωσε για τους οδηγούς του Dakar! Η ειδική διαδρομή της Τρίτης 4 Ιανουαρίου, απέδειξε γιατί ο συγκεκριμένος αγώνας είναι τόσο συναρπαστικός. Το μαραθώνιο ετάπ (521χλμ. ) ήταν και η μεγάλη πρόκληση που δυσκόλεψε πολύ όλους τους οδηγούς ανατρέποντας ακόμα και βαθμολογικές ισορροπίες.
Ο Βασίλης Ορφανός μετά από μια εκπληκτική μέρα ανέβηκε στην 79η από την 90η θέση της γενικής κατάταξης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδιναν οι διοργανωτές αργά το βράδυ της Τρίτης (ώρα Ελλάδος).
«Ήταν μια δύσκολη ειδική με αρκετή πέτρα. Ταυτόχρονα όμως ήταν η ευκαιρία μου να κερδίσω με ασφάλεια μερικές θέσεις οδηγώντας επιθετικά σε εδάφη με πέτρα και βράχια που θύμιζαν πολύ Ελλάδα», δηλώνει ο ίδιος. Και συνεχίζει επισημαίνοντας ότι το ετάπ της Τρίτης ήταν μια καλή πρόβα για το ετάπ της επόμενης: «Σήμερα (σ.σ. την Τρίτη) ανεβοκατεβήκαμε βουνά ξεπερνώντας ακόμα και τα
Παραλειπόμενα από την ειδική της Δευτέρας (stage 2)
Άτυχος στάθηκε ο Joan Barreda Bort ο οποίος αγωνιζόταν με το Νο 60, ως μέλος της ομάδας της Aprilia. Στην ειδική της Δευτέρας 3 Ιανουαρίου, ο Ισπανός εγκατέλειψε τον αγώνα αφού μια πτώση σε κλειστή στροφή είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει το τιμόνι της μηχανής του. «Σταμάτησα για να βοηθήσω τον συναθλητή μου. Ευτυχώς που δεν είχε χτυπήσει», λέει ο Βασίλης Ορφανός περιγράφοντας μια «τυπική» ημέρα του Dakar. «Ειδικά το ετάπ της Δευτέρας ήταν πολύ γρήγορο. Σε κάποια σημεία μπορούσες να ξεπεράσεις και τα 160χλμ. αλλά οι στροφές θέλουν πάντα προσοχή, κράτημα του γκαζιού. Η σκόνη γίνεται σα πούδρα και γλιστράει απίστευτα», εξηγεί ο Βασίλης.
Το σακίδιο
«Θα μας πεις τι έχει μέσα το σακίδιο που κουβαλάς κάθε μέρα στην πλάτη;», ρωτάει ένα από τα μέλη του γκρουπ που έχει φτιαχτεί στο Facebook με νέα, φωτογραφίες και διαρκή πληροφόρηση για τη προσπάθεια του Βασίλη στο Rally Dakar. Ο ίδιος όμως αρνείται να αποκαλύψει: «Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχω μέσα την ελληνική σημαία. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε όταν επιστρέψω», λέει.
Ο συγκλονιστικός κόσμος
Οι αμύητοι στο Rally Dakar δεν εντυπωσιάζονται μόνο από το συνεχή μαραθώνιο των οδηγών. Αυτό που τους εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος με τον οποίο οι κάτοικοι της Αργεντινής υποδέχονται όλο το «καραβάνι» που μετέχει στον αγώνα. «Είναι πραγματικά συγκλονιστικό», λέει ο Βασίλης ο οποίος ανάλογη εμπειρία είχε και από τη συμμετοχή του το 2009.
«Στο bivouac που στήθηκε στον ιππόδρομο του Tucuman από όπου ξεκινήσαμε την Τρίτη, ο κόσμος σχημάτιζε ουρά 1χλμ. απ’ έξω, με σημαίες στα χέρια, τραβώντας φωτογραφίες, χειροκροτώντας, ζητώντας αναμνηστικά. Για αυτούς το Dakar είναι μια γιορτή. Υποστηρίζουν με πάθος τους εγχώριους οδηγούς και λατρεύουν οτιδήποτε έχει να κάνει με τον αγώνα. Και μιλάμε για την επαρχία της Αργεντινής και όχι για μεγάλα αστικά κέντρα, γεγονός που το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό», σύμφωνα με τον Βασίλη.
Σύμφωνα δε με μαρτυρίες ανθρώπων που συνοδεύουν τις αποστολές των οδηγών οι Αργεντίνοι δε διστάζουν να χειροκροτήσουν ακόμα και τα… συνοδευτικά τροχόσπιτα ενώ 5 τοπικά ραδιόφωνα έχουν 24ωρη κάλυψη του αγώνα με παρουσιαστές επί τόπου, όπως συνέβη στο Tucuman, οι οποίοι ζητούν δηλώσεις από όλους τους συμμετέχοντες. Τηλεοπτικά δε, ο αγώνας καλύπτεται επί 24ωρου από δυο δορυφορικά κανάλια.
Stage 4
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου από το bivouac που έχει στηθεί στο San Salvador de Jujuy, το οποίο βρίσκεται επί αργεντίνικου εδάφους, κοντά στις Άνδεις, 1525χιλιόμετρα από το Buenos Aires. Το τέλος της ημέρας θα βρει τους αγωνιζόμενους στην Χιλή σε μια από τις πιο άνυδρες πόλεις του πλανήτη, στην Calama.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33ου Dakar:
üημερομηνια: τεταρτη 5 ιανουαριου
üstage 4
üδιαδρομη: san salvador de jujuy - calama
üχιλιομετρα απλησ / μη χρονομετρημενησ διαδρομησ: 554
üχιλιομετρα ειδικησ / χρονομετρημενησ διαδρομησ: 207
Και ήρθε η ώρα της Χιλής! Το Dakar αφήνει πίσω του την Αργεντινή και κατευθύνεται στις Άνδεις και στο διάσημο πέρασμα Paso de Jama. Για να φτάσουν σε αυτό το σημείο όμως οι αναβάτες θα πρέπει να αρχίσουν την «ορειβασία» όσο είναι ακόμα νύχτα ενώ αμέσως μόλις περάσουν τα σύνορα, θα ανέλθουν σε υψόμετρο 4800. Στο ίδιο υψόμετρο βρίσκεται και το Mont Blanc μόνο που εδώ δε θα χρησιμοποιηθούν ούτε κάρμπον ούτε μπατόν!
Σε αγωνιστικό επίπεδο, η είσοδος στη Χιλή σηματοδοτεί την είσοδο στην έρημο Ατακάμα όπως επίσης και το πρώτο ετάπ εκτός δρόμου. Η έναρξη της σχετικά σύντομης ειδικής θα γίνει στα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου